Alcaldessa i cossos policials informen de les mesures adoptades davant l’increment d’intents de robatori a domicilis

08/10/2026

La trobada d’Alcaldia Propera ha abordat aquest dimarts els darrers episodis de robatoris al municipi, amb la participació de la Policia Local i els Mossos d’Esquadra

L’Ajuntament de Santa Margarida i els Monjos ha celebrat aquest dimarts 6 d’octubre una nova trobada d’Alcaldia Propera amb el veïnat de la zona sud de l’avinguda de Catalunya. La reunió, que ha tingut lloc a la societat La Margaridoia, ha estat encapçalada per l’alcaldessa Esther Marmaneu amb la participació de la delegada d’interior a la Vegueria, Lourdes Sánchez i dels màxims responsables del cos de Policia Local i Mossos d’Esquadra.

Durant la trobada, els cossos policials han informat que entre juliol i octubre s’han produït 17 intents de robatori a domicilis al municipi, 7 dels quals s’han concentrat a la zona vella. Ara per ara ja es disposa d’algunes línies d’investigació obertes que apunten a la possibilitat que els robatoris hagin estat comesos per més d’un grup de delinqüents.

Increment de les mesures de seguretat

L’ajuntament ha reforçat les mesures de vigilància i prevenció davant d’aquesta situació i la Policia Local ha intensificat la seva presència als diferents nuclis i barris del municipi amb l’objectiu de prevenir nous fets delictius i incrementar la capacitat de detecció davant de possibles situacions sospitoses.

Entre les mesures adoptades, s’han ampliat les vigilàncies estàtiques amb agents de paisà i s’han incrementat les rondes policials pels barris. També s’ha reforçat la realització de controls policials en diferents punts d’accés i sortida del municipi, especialment a les rotondes.

A més, s’han intensificat les identificacions policials en aquells casos en què es detecten persones o comportaments vinculats a situacions que requereixen comprovacions, sempre dins de les competències policials i d’acord amb la normativa vigent.

Crida a la col·laboració ciutadana

Malgrat aquest reforç de la vigilància, els cossos policials fan una crida a la col·laboració ciutadana per contribuir a les investigacions. Es demana que qualsevol situació sospitosa sigui comunicada a la Policia Local o als Mossos d’Esquadra, especialment si es detecten comportaments o activitats inusuals, tant de persones conegudes com desconegudes. Qualsevol informació, encara que pugui semblar insignificant, pot resultar molt valuosa per avançar en la investigació.

Els cossos policials també destaquen que Santa Margarida i els Monjos ha mantingut històricament unes xifres molt baixes d’intents de robatori a domicilis i assenyalen dues fortaleses del municipi en matèria de seguretat: la presència de la Policia Local i l’existència d’una xarxa comunitària formada per veïns i veïnes que pot contribuir a detectar i comunicar situacions d’interès policial.

La policia també fa una crida a extremar les precaucions, especialment amb l’arribada del canvi d’hora, ja que la foscor facilita que els lladres puguin identificar si hi ha persones a l’interior dels domicilis observant si hi ha llums encesos.

Arxivat a: General, Seguretat
Ajuntament de Santa Margarida i els Monjos