Els alumnes de les escoles Sant Domènec i Dr. Samaranch mostren els seus projectes de cooperativa escolar

18/12/2025

El Kit CuEmE és un material didàctic llançat per la Diputació de Barcelona que facilita el desenvolupament a l’aula del programa Cultura Emprenedora a l’Escola, una iniciativa que vol fomentar la cultura emprenedora i les competències bàsiques en el cicle superior d’educació primària.

L’objectiu principal és que durant un curs escolar, l’alumnat creï i gestioni una cooperativa escolar amb el suport de l’escola, l’administració local, les empreses i altres entitats de la seva localitat.

A Santa Margarida i els Monjos, les escoles Sant Domènec i Dr. Samaranch s’han inscrit a la iniciativa i aquest dimarts 16 de desembre van presentar els seus projectes de cooperativa a l’ajuntament.

Durant la jornada es van reunir amb l’alcaldessa, l’Esther Marmaneu, per conèixer de primera mà com es duu a terme la tramitació legal d’una cooperativa, les diferències entre el seu projecte i una empresa, i van enregistrar-les a l’Oficina d’Atenció a la Ciutadania i van rebre la seva identificació com a cooperativa.

En el cas de l’Escola Sant Domènec, els alumnes van presentar la cooperativa “Hiper Cooperative”, mentre que els alumnes de l’escola Dr. Samaranch van enregistrar “We help”.

Arxivat a: Economia, Ensenyament, General
Ajuntament de Santa Margarida i els Monjos
Ajuntament de Santa Margarida i els Monjos