- MIDA DEL TEXT:
- SENSE ESTILS
Castellet i la Gornal, Olèrdola i Santa Margarida i els Monjos tornen a unir esforços en la dotzena edició de la campanya “Compra a prop i descobreix el teu entorn”, una iniciativa conjunta per promoure el comerç local, els productes de proximitat i el coneixement dels recursos turístics i patrimonials del territori. La campanya començarà aquest diumenge 19 d’octubre i s’allargarà fins al 16 de novembre.
L’alcalde de Castellet i la Gornal, Xavier Revuelta, ha destacat que aquesta campanya “es consolida com una de les iniciatives més reeixides de col·laboració entre municipis”, recordant que va néixer l’any 2014 i que, des de llavors, “ha contribuït a dinamitzar el comerç de proximitat i a reforçar els llaços entre els tres territoris”. Revuelta ha remarcat que “el projecte promou la descoberta d’allò que tenim més a prop i posa en valor el talent i la qualitat dels productes locals”.
En aquesta dotzena edició hi participen 91 establiments dels tres municipis i s’hi sortejaran 89 premis, entre els quals hi ha àpats a restaurants, visites turístiques, experiències en cellers i lots de productes d’alimentació. Tot i que el nombre de comerços adherits és lleugerament inferior al d’anys anteriors, s’ha registrat un increment del 20% en el nombre de premis. Aquest augment ha estat valorat molt positivament per l’alcalde d’Olèrdola, Jordi Álvarez, pel fet que consolida la implicació i el suport del teixit econòmic local.
Per participar del Compra a Prop només cal emplenar una butlleta i dipositar-la en alguna de les urnes disponibles als establiments col·laboradors. Com en anteriors edicions, també es podrà participar mitjançant un formulari electrònic, accessible a través d’un codi QR disponible tant a les butlletes com als comerços participants. El sorteig dels premis es farà durant l’última setmana de novembre i l’acte de lliurament tindrà lloc el 3 de desembre a Olèrdola.
L’alcaldessa de Santa Margarida i els Monjos, Esther Marmaneu, ha destacat com a novetat d’aquest any la renovació de la imatge gràfica de la campanya, amb butlletes diferenciades per colors segons el municipi —vermelles per Santa Margarida i els Monjos, verdes per Castellet i la Gornal i blaves per Olèrdola—. També s’han editat vídeos i materials de difusió per reforçar la comunicació i la participació ciutadana.
La campanya Compra a prop i descobreix el teu entorn genera un impacte econòmic proper als 978.000 euros i una nota mitjana de satisfacció de 8,4 punts entre els participants”.
Els dos alcaldes i l’alcaldessa han coincidit a subratllar que aquesta campanya és un exemple de cooperació entre ajuntaments que ha permès superar el treball individual per apostar per una estratègia conjunta de promoció econòmica i territorial. Igualment han volgut agrair la gran implicació dels comerços locals, que cada any participen amb entusiasme, tant cedint productes com oferint espais per a les urnes.